חפש בבלוג זה

יום ראשון, 13 בפברואר 2011

סיכום תקופה

פוסט זה מסכם את תקופת הלימודים, אך מקווה אני כי אינו האחרון. בראייה רפלקטבית על תקופת הלימודים אני יכול לזהות השפעות משמעותיות שהיו לה על תפיסותי ואישיותי. ראשית, ואולי חשוב מכל, לימודי התואר הצליחו להסיר מעלי את המיאוס שחשתי כלפי האקדמיה בארץ לאחר שביליתי 6 שנים במסגרותיה השונות. החוג בו למדתי נתן תכנים מעניינים, מעשירים, רלוונטיים ועדכניים וזאת באופן פרגמטי ולא מתפשר. אני מסיר את הכובע בפני ראש החוג הד"ר גילה קורץ על תצוגה מרשימה של מקצוענות שנדיר לראות במחוזותינו.
דווקא בשל הרקע של לימודי הפילוסופיה ממנו הגעתי, התכנים אליהם נחשפתי גרמו לי לחשוב מחדש על תפיסות רבות בהן החזקתי. לדעתי, ואף הרבתי לכתוב על כך בבלוג, כל תחומי החיים והמחשבה מצריכים חשיבה ובנייה מחדש על מנת להתאימם למציאות המרושתת של העולם הפוסט מודרני. כאנשי חינוך שומה עלינו להבין מציאות זו או לפחות את מצבנו הקיומי בתוכה, וזאת על מנת שאכן נוכל לחנך. צוות המורים בחוג סיפק לי גירוי מחשבתי דרך דיאלוגים וקונפליקטים רבים וכפי שאמרתי, בחלומי כך תיארתי לי את האקדמיה.
בכתיבתי הראשונה בבלוג זה דיברתי על התיעוד של המחשבות החולפות בראשי וזרעי הרעיונות אותם אני מבקש לזרוע. אני סבור שהבלוג מילא את ציפיותי באופן מלא. אמנם טרם זכיתי לחשיפה עליה דיברתי אך הדינאמיקה של הגל האינטרנטי עדיין רחוקה מבינתי. יחד עם זאת, אני כבר שם, על הרשת ומה זה אומר עלי ברמת הפסיכולוגיה האישית אני עוד מברר...  

תגובה 1:

ורד אמר/ה...

הי נדב,
במהלך הלימודים שיתפת אותי בתפיסותיך והשקפותיך לגבי החינוך במדינת ישראל, כמי שחווה זאת באופן מעשי ויומיומי ובדרך התנהלותך כלפי התלמידים.
מסכימה עם דעתך על כך שעידן הידע בו אנו חיים מצריך שינוי תפיסתי וחשיבה שונה בתחומי החיים בכלל ובחינוך בפרט, שאם לא כן מערכת החינוך תהא לא רלוונטת.
כאם וכמי שלא באה מתחום ההוראה, אני סבורה שמערכת החינוך התברכה במורה כמוך - עם עקרונות,יוזמות, איכפתיות ודרך הוראה ייחודית המשלבת בתוכה תמיד גם ערכים.