בשלב זה ניתן לעשות מספר סיכומי ביניים לגבי הפעילות שהתבצעה.
פעילות גוגל דוקס:
התלמידים התבקשו לבצע מטלת כתיבה משותפת בזוגות. כשמאפייני הפעילות הם כדלקמן:
פעילות גוגל דוקס:
התלמידים התבקשו לבצע מטלת כתיבה משותפת בזוגות. כשמאפייני הפעילות הם כדלקמן:
- נושא הכתיבה חופשי.
- מינימום 2 כניסות שבועיות.
- כל תלמיד רשאי לערוך ולתקן את דבריו של חברו.
- הפעילות כולה מתרחשת מחוץ לשעות הלימודים.
- יצירת סביבה לשונית דינאמית משתנה ולא צפויה. סביבה זו מעצימה את רכישת השפה.
- לבדוק את השפעות העבודה בסביבה חדשה על המוטיבציה והעניין של התלמידים.
- חלק מהתלמידים הגיבו באופן חיובי לפעילות. ניתן היה לראות פעילות כתיבה בנפח גדול הן מבחינת זמן העבודה והן בנפח הכתיבה. חלקם הגיעו ל 3 שעות עבודה מהבית במשך שבוע אחד!
- חלק אחר לא שיתף פעולה ועשה את המוטל עליו באופן חלקי בלבד. יש לציין שלא הוגדרה מסגרת ברורה ומובנית לפעילות.
- התיקונים והעריכה הלשונית בין השותפים לכתיבה עבדו בצורה טובה.
- ישנה אפשרות למעקב מלא על היסטוריית הגרסאות. ניתן להבחין בבירור מי כתב מה ומתי.
- ניתן ליצור אינטראקציה סינכרונית ולא סינכרונית עם הכותבים דרך צ'אט או הערות במסמך.
- ניתן להבחין בטעויות חוזרות או בעיות ברכישת השפה ולהגיע מוכנים וממוקדים לעבודה בבית הספר.
התלמידים התבקשו לצייץ בטוויטר על בסיס יומי (לא כולל שישי ושבת). הציוצים היו צריכים להיות בשפה האנגלית, על פי מבנים דקדוקיים שנלמדו ומעולמם האישי.
תופעות שעלו במהלך הפעילות:
- נוצרו סממנים של תקשורת חברתית כגון שימוש באייקונים, הבעת תחושות ואינטראקציה בין התלמידים.
- לא כל התלמידים הסתדרו עם הממשק של טוויטר.
- לא נוצרה למידה חברתית. התלמידים לא חיקו את צורת הכתיבה של חבריהם הטובים יותר.
- המעקב אחרי הציוצים שקשורים לתוכן הלימודי, אפשר איכון פרטני ומדוייק של בעיות כיתתיות ואישיות ברכישת השפה.
- הממשק מאפשר מתן משוב אישי מיידי על טעויות אך לא הבחנתי בשינוי עקב קבלת המשוב.
תגובה 1:
היי נדב .במסגרת לימודיי בתואר חינוך וטכנולוגיה ומידע בחינוך.
הוטל עלינו לאתר מורים או בתי ספר המשתמשים בטוויטר בחינוך.יש אפשרות להיעזר בך??
הוסף רשומת תגובה