בשנת הלימודים הקרובה החלטתי לשלב יישום ווב 2.0 בתוכנית הלימודים לכיתות ח' בשפה האנגלית. הכלי שבחרתי לעשות בו שימוש הוא טוויטר מכמה סיבות:
מטרות הפעילות הן:
- פשטות השימוש - הן למורה והן לתלמיד הכתיבה וההערכה של התוצר הינם פשוטים יחסית.
- חיברות - מאחר ומתאפשר לתלמידים לצפות בתוצרים של חבריהם אני מצפה שתיווצר למידה מתוך חיקוי.
- קישור ליישומים נוספים - האפשרות לקשר את טוויטר בקלות ליו טיוב, סקרינר ועוד תאפשר הרחבת הלמידה והשימוש.
מטרות הפעילות הן:
- יצירת פלטפורמה טכנולוגית שתרחיב את הלמידה מחוץ לגבולות בית הספר.
- שימוש בכלי טכנולוגי אותנטי בשפה האנגלית כאמצעי לשיפור תהליך רכישת השפה.
- יצירת חיברות ולמידה מתוך חיקוי בין התלמידים.
- העלאת המוטיבציה ללמידה.
- הרחבת הפעילות בטוויטר אל מעבר לתוכנית הלימודים. בסעיף זה ייתכן והפעילות בטוויטר תקבל חיים משל עצמה ותלמידים יישתמשו בכלי גם מעבר לתחום הלממידה הצר. פעולות אפשריות בכיוון זה יכולות להיות מעקב של הכיתה אחרי דמויות ציבוריות בעולם דובר האנגלית ואף תקשורת עימם.
תגובה 1:
נדב,
הבחירה לשימוש בטוויטר בלמידת השפה האנגלית הינה רה בחירה המעידה על פתיחות מצדך ולא רק מהטעם של להיות עדכני אלא היא מלווה בנימוקים פדגוגיים וביתרונות הבאים לידי ביטוי בפוסט זה.
יישר כח על ההחלטה בשימוש ביישום זה.
מעניין יהיה לשמוע כיצד הלמידה בטוויטר מתקדמת ובאילו אתגרים נתקלת?
ורד
הוסף רשומת תגובה