חפש בבלוג זה

יום שני, 16 באוגוסט 2010

שילוב טוויטר וגוגל דוקס בחטיבת הביניים.

בשנת הלימודים הקרובה החלטתי לשלב יישום ווב 2.0 בתוכנית הלימודים לכיתות ח' בשפה האנגלית. הכלי שבחרתי לעשות בו שימוש הוא טוויטר מכמה סיבות:
  1. פשטות השימוש - הן למורה והן לתלמיד הכתיבה וההערכה של התוצר הינם פשוטים יחסית.
  2. חיברות - מאחר ומתאפשר לתלמידים לצפות בתוצרים של חבריהם אני מצפה שתיווצר למידה מתוך חיקוי.
  3. קישור ליישומים נוספים - האפשרות לקשר את טוויטר בקלות ליו טיוב, סקרינר ועוד תאפשר הרחבת הלמידה והשימוש.
הרעיון הוא לפתוח חשבון משתמש לכל התלמידים בתחילת השנה, ובמסגרת הפעילויות השוטפות לחייבם לרשום פוסטים שונים הקשורים לתכנים שנלמדו. בשלב מתקדם יותר אף ניתן לקשר לעבודות כגון דיבוב סרטונים דרך טוויטר. הערכת הפוסטים תיעשה על פי דרישות המשימה הספציפית.
מטרות הפעילות הן:
  1. יצירת פלטפורמה טכנולוגית שתרחיב את הלמידה מחוץ לגבולות בית הספר.
  2. שימוש בכלי טכנולוגי אותנטי בשפה האנגלית כאמצעי לשיפור תהליך רכישת השפה.
  3. יצירת חיברות ולמידה מתוך חיקוי בין התלמידים.
  4. העלאת המוטיבציה ללמידה.
  5. הרחבת הפעילות בטוויטר אל מעבר לתוכנית הלימודים. בסעיף זה ייתכן והפעילות בטוויטר תקבל חיים משל עצמה ותלמידים יישתמשו בכלי גם מעבר לתחום הלממידה הצר. פעולות אפשריות בכיוון זה יכולות להיות מעקב של הכיתה אחרי דמויות ציבוריות בעולם דובר האנגלית ואף תקשורת עימם.
הפעילות תחל בתחילת שנת הלימודים בכיתה ח. בחרתי להתחיל עם קבוצה אחת על מנת לראות את משמעויות השילוב.

תגובה 1:

ורד אמר/ה...

נדב,
הבחירה לשימוש בטוויטר בלמידת השפה האנגלית הינה רה בחירה המעידה על פתיחות מצדך ולא רק מהטעם של להיות עדכני אלא היא מלווה בנימוקים פדגוגיים וביתרונות הבאים לידי ביטוי בפוסט זה.

יישר כח על ההחלטה בשימוש ביישום זה.

מעניין יהיה לשמוע כיצד הלמידה בטוויטר מתקדמת ובאילו אתגרים נתקלת?

ורד